En vecka till verkligheten

Det är exakt en vecka kvar idag. En vecka kvar av sommarlovet. En vecka kvar tills jag börjar gymnasiet. Ett gymnasium som jag igentligen inte vill gå på.

Jag är fortfarande förvirrad. Jag döljer min besvikelse bakom ett falskt leende inför mina nära för att inte börja gråta. Ända sen jag fick reda på det så är det som om jag har samlat ihop alla mina känslor till en stor bomb. En bomb av ilska som kan explodera när somhelst. Fast när den gör det, och det känns som om det är snart, så kommer det bara vara tårar.

Ibland känner jag det i halsen om jag tänker för mycket påt. När jag tänker på hur kul mina vänner kommer ha det som ska gå musik,vilka projekt dem ska få va med om och som jag inte kommer få va med om. Då känner jag hur något brister i magen och mina ögon tåras. Men varje gång sväljer jag det igen och biter ihop. Så har det varit i flera veckor nu och allt har samlats ihop till en klump.

Men nu, när det bara är en vecka kvar tills verkligheten slår till så kan det ske närsomhelst.

Jag är så ledsen.

Kommentarer
Postat av: anneli strand

lilla gumman sänder en styrke kram <3

2010-08-16 @ 22:51:01
Postat av: Victoria

Ellinor, du ska veta att jag finns här och kan prata med dig! <3

2010-08-17 @ 09:31:34
URL: http://victorygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0