En dröm i kras

När jag började 4:an på Hagaskolan så började också en dröm om att gå musiklinjen på De Geer gymnasiet.
Och den drömen växte sig starkare under dem 6 åren jag gick på Haga. I 9.an gjorde jag intagningsprovet.
Den 16:e April fick jag reda på att jag var preliminärt intagen. Glädjen jag kände då var obeskrivlig. Och hoppet om att komma in på min drömskola känndes inom räckhåll.

Under väntetiden innan jag fick det slutgiltiga resultatet så växte mitt hopp ännu mer om att komma in genom snälla och försäkrade ord om att jag "såklart kommer in" eller "Ellinor, såklart att du kommer in , du sjunger ju jättebra"

För ca tre veckor sedan så fick jag det slutgiltiga brevet. Och jag fick reda på att jag inte har kommit in på Musik, De Geer. Att jag är reserv. Jag låg på mitt rum och grät i en timme.

Nu tre veckor senare när folk frågar mig om jag kom in eller inte och jag ger dem svaret "Nej" fylls mina ögon med tårar och jag känner att jag hellre bara vill lägga mig ner på marken skrika och gråta.


Jag vet inte vad jag ska göra, nu när min dröm har gått i kras.


Anledningen till att jag berättar det här är för att jag vill att ni ska veta om det. För jag orkar nämligen inte höra frågan "Kom du in?" mer. Jag orkar inte ge samma svar om och om igen och återuppleva samma känsla som jag fick när jag öppnade brevet.

Jag vill inte gå på mitt andraval som jag kom in på. Musik är det jag vill gå och den enda jag vill gå.
Just nu är mitt huvud i en enda röra och jag vet inte hur det kommer att bli.

Känner hur mina ögon tåras bara jag skriver det här. Så jag ska sluta nu. Men nu vet ni iallefall.


Kommentarer
Postat av: klarissimo

ellinor, för mig är du bäst! jag lovar!

2010-07-20 @ 11:28:32
Postat av: Matthias

ååh, Ellinor. Jag vet inte vad jag ska säga, men jag finns här i allafall.

2010-07-23 @ 11:43:42
URL: http://matthiasaxelsson.blogg.se/
Postat av: Victoria

Ellinor, du anar inte hur ledsen och arg jag blir när jag läser ditt inlägg. Ledsen för att du skriver att en dröm har gått i kras. Arg för att du inte kom in. Det är helt sjukt. Du sjunger som en ängel och du borde verkligen ha kommit in. Och jag vill att du ska gå på min skola för du är så söt och fin. Det ska du veta! Jag tycker om dig jätte mycket. Men du har ändå en chans. Det är flera stycken i min klass som är reserver.. De kom in på grund av andra slutade, tackade nej till deras plats, så det finns fortfarande en chans att du kommer in. Och om inte så ska du veta att du är grymt bra ändå! Du kan hålla på med musik på annat vis, det lovar jag dig. Ge inte upp tjejen, du är bäst! Och jag finns här om du vill prata. Puss och kram!

2010-07-24 @ 20:33:35
URL: http://victorygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0