Sluta bete er som att ni har vunnit!

Det är två saker som gör mig förbannad nu "efter" valet. Först, vi har fått in ett främlingsfientligt parti i Riksdagen som har rasistiska rötter. 20 platser fick de. Andra, alliansen struttar omkring och beter sig som om de har vunnit.

Alliansen har inte vunnit. Dem fick flest röster. Men inte tillräckligt mandat. Det finns ju ingen majoritet i riksdagen.
Nu istället måste de förhandla med de andra partierna för att ens få fram ett beslut.
Så det gör mig förbannad när de går omkring och jublar när dem igentligen inte har vunnit.

Jag känner mig också rädd inombords när jag tänker på att Sverigedemokraterna lyckades ta sig in. Reinfeldt har sagt att han inte kommer att samarbeta med Sverigedemokraterna och likaså de andra partierna. På den punkten så står jag på alliansens sida.

Men att alliansen/moderaterna ska styra Sverige i fyra år till gör mig nervös.

Det Mona Sahlin sa om att med ett rasistiskt parti i riksdagen så kommer Sverige att bli ett "kallare" samhälle. Håller jag helt klart med i. Och det är endå jag, och alla vi andra ungdomar där ute som ska växa upp i just det samhället.
Vi måste ha ett jämlikt samhälle där alla respekterar alla.

Istället för ett bättre samhälle (som jag hade hoppats på om de röda vunnit) så befarar jag att det kommer att bli ännu värre med arbetslösheten osv.

Så, Alliansen... Sluta bete er som att ni har vunnit. För sanningen är att ingen vann detta val!

Kommentarer
Postat av: Eka!

Word!

2010-09-20 @ 16:26:56
URL: http://justinodiaz.blogg.se/
Postat av: Mössan

det är ingen som kan säga att det kommer bli ett ''kallare'' samhälle. Alla har olika uppfattning om vad SD har för syfte. Det är bara att vänta o se, det är då fan ingen som har sagt att det hade blivit bättre med rödgröna... det finns ingen garanti på!

2010-09-20 @ 23:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0