Efter första året och inför andra...

På Onsdag har jag avslutning. På Onsdag har jag gått ur första året i gymnasiet och jag tar sommarlov.
Det har varit ett intressant första år. Det blev verkligen inte alls som jag hade tänkt mig. Fel linje,fel gymnasie,fel i mina förväntningar, fel i mina förhoppningar.

Första terminen var värst. Första terminen var jag till större delen deprimerad,ledsen, grät i princip varje dag över vart jag hade hamnat och hur fel allt hade blivit. Jag begravde mig i skolarbete för att gömma undan alla negativa tankar. Men jag märkte att det gjorde bara saken värre.

Andra terminen fortsatte jag att begrava mig i plugg. Men en början på ett "accepterande" hade väl börjat gro.
Men det var fortfarande vissa dagar som jag kunde vara helt förstörd.

Tyvärr är det fortfarande så att jag inte kan prata eller tänka för mycket på allt utan att tårarna börjar vattnas i ögonen och den där klumpen i magen tar sig upp i halsen. Herregud, bara när jag skriver det här just nu känner jag den i halsen.

Jag förstår att jag inte kan älta det här i all evighet och att det är dags att gå vidare. Och tro mig, jag vill inget hellre än att gå vidare och bli mitt vanliga sprudlande ,glada jag igen som glädjs åt att mina vänner går musik och får uppleva det de får uppleva under sina tre år.

Men jag har alltid varit en person som ältar saker för länge och som har svårt att släppa.

Självklart har det funnits stunder då jag trivts i min klass. Men saker och ting känns fortfarande jobbigt.
Jag är så himla trött på att svara på frågan " Hur är det i skolan då?" när mitt svar blir " det är inget bra alls"

Bara tanken på att behöva gå där i två år till och att behöva känna sig såhär i två år till. Det känns outhärligt.
Därför ska jag ta det här sommarlovet som kommer nu till att verkligen tänka och försöka komma underfund med vad jag känner.

Förhoppningsvis så kommer allt att lösa sig. Kanske med tiden som alla säger eller med hjälp av mig själv.

/E<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0