Tankar

Har funderat på om jag ska skriva det här inlägget. Men just nu så orkar jag inte hålla inne det jag känner längre. Så förhoppningsvis kanske detta hjälper. Ber om ursäkt att ni får läsa sådana "depp inlägg". Lovar att det ska vara det sista.

Jag trodde att jag för länge sen hade accepterat det faktum att jag faktiskt inte kom in på Musiklinjen.
jag intalade väl mig själv tillräckligt länge att jag trivdes på omvårdnadslinjen så att jag tillsut trodde påt.
Men de senaste dagarna så har jag bara gråtit och gråtit.
Sanningen är att jag inte alls egentligen trivs. Det är vissa dagar som är bättre än andra. Jag försöker sysselsätta tankarna med  massa plugg istället.
 Men för det mesta så känner jag bara att något fattas. Det är fortfarande ett stort hål i magen. Det är knappt att jag kan prata med mina vänner längre som går musik utan att jag känner gråten i halsen. Det gör så ont att veta att jag inte får uppleva det som de får göra. Det var inte såhär jag hade planerat att de skulle bli.

Musik är jag, det enda jag är riktigt bra på och har ett bra självförtroende i. Det är vad jag älskar. Jag är en kulturell person och att inte få hålla på med något kulturellt alls, inte ens ha musik som ämne är så otroligt jobbigt. 

Allt känns bara fel.



 

Kommentarer
Postat av: Victoria

Men gumman!!!

2011-03-21 @ 21:00:39
URL: http://victorygirl.blogg.se/
Postat av: Tuss

det är väll klart du ska få skriva hur du känner, du behöver inte ursäkta dig, tycker åtminstone inte jag! det är lite svårt att säga något som tröstar, men du är ju en asatuff tjej alltså. du går skydd och säkerhet nu och jag menar, det är inte bara jag som tror du skulle passa ypperligt till att bli någonting inom försvaret/polisväsendet! det är ju också en sak du är bra på liksom!

2011-03-22 @ 18:38:25
URL: http://tussberglof.blogg.se/
Postat av: Slinger

Ellinor du kan fortfarande ta sång/gitarrlektioner på fritiden, du behöver inte gå musiklinjen för att lyckas! Jag tror till och med det kan vara bättre för dig att göra det utanför skolan för då kan du utforma det precis som du vill och du slipper all tråkig musikteori och kulturhistoria! Nu kan du bli både polis och sångerska, det är bara du som sätter gränserna Ellinor, ingen annan, glöm inte det! Jag lovar att köpa dina skivor och gå på dina konserter för du kommer i allafall alltid att vara min favoritsångerska! pussar och bamsekramar<3

2011-03-22 @ 23:07:44
Postat av: Emma S

Man kan söka igen nästa år det är ingenting konstigt med det. Under mina år på musiklinjen var det många olika åldrar i klasserna. På't igen bara! Det är inte försent.

2011-04-11 @ 22:40:20
Postat av: Albinmerete

Lots of great info, keep up the good work!

2011-11-10 @ 11:02:56
URL: http://albinmerete.blogmentions.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0