"Blomman,blomman"

Jag tycker det är för sorgligt att bara för att man hamnar på olika gymnasieskolor så tappar man kontakten med sina vänner från ens förra klass. Helt plötsligt har man inte tid att ses längre för att man får så mycket att plugga. Allt blir nytt igen och någonstans längs vägen tappar man bort ens vänner.

Jag kommer ihåg att jag svor med mina vänner från Haga att vi aldrig skulle tappa kontakten fast vi hamnade på varsitt gymnasium. Men likt förbannat blev det så i alla fall.

Vi har inte avslutat kontakten helt och hållet. Vi ses fortfarande enstaka gånger när vi har tid. Det kan vara över en fika på Kuriosa eller att vi av en slump stöter ihop med varandra på stan. Som idag tex.

Helt plötsligt hör jag orden "Blomman,Blomman" ropas. Och av reflex (eftersom det är ett av mina smeknamn) vänder jag mig om och vilka står där om inte Ingrid och Tilda!. Världens finaste tjejer.

Vi föll i en trippelkram och stod där och "catcha" upp med varandra. Och när jag stod där och pratade med dem så fylldes huvud och kropp av minnen och längtan efter att träffa dessa två underbara människor, mer än bara vid enstaka tillfällen när man inte drunknar i skolarbete.

Tänkte att jag var tvungen att berätta detta för den stunden gjorde verkligen min dag. Och Ingrid och Tilda, när ni läser detta. Jag tycker det är på tiden för en gammal hederlig,pratig fika på Kuriosa. Hadegött/E<3



Kommentarer
Postat av: Tilda

Åh blomman du är för fin^^ självklart blir det fika på kurri! Säg bara när;)<3

2011-11-24 @ 21:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0